31 lipca 2020

Drożdżowe ciasto z owocami i kruszonką mieszane łyżką

Ciasto drożdżowe łyżką mieszane- bomba przepis dla wszystkich- takich jak ja:)- co się trochę drożdży boją. Jakoś zawsze się stresuję czy zaczyn wyjdzie, czy ciasto urośnie a tu sytuacja bardzo prosta- siup do miski i samo się robi :)Przepis bardzo uniwersalny- bo zależnie od pory roku lądują w nim różne owoce- baza plus kruszona są niezmienne (i oczywiście pyszne:)).
U mnie w tym roku gościły w nim truskawki- a pewnie zaraz będą śliwki.



Składniki:
Skąd się wzięły truskawki?Ciasto drożdżowe                                                   - mąką- typ 550- 340 g
- cukier- 120 g
- drożdże- 50 g
- jajka- 2 sztuki
- mleko- ok.100 ml- letnie
- olej (słonecznikowy)- 125 ml
- szczypta soli

Kruszonka:
- mąka- typ 550-100 g
- cukier- 50 g
- masło- 50 g- ja dodaję roztopione
- cukier waniliowy- 1 łyżeczka od herbaty
Owoce

Jak zrobić ciasto ?
Do miski kolejno dodajemy: pokruszone drożdże, cukier i jajka. Następnie wlewamy letnie mleko, olej, wsypujemy mąkę i szczyptę soli. Miskę przykrywamy talerzem i zostawiamy na 1,5 godziny.
Po upływie tego czasu wszystkie składniki mieszamy łyżką do ich połączenia a następnie wlewamy do formy. Na to kładziemy przygotowane owoce- u mnie były to truskawki.
Teraz przygotujmy sobie kruszonkę- ja wcześniej roztapiam masło, studzę je a potem mieszam wszystkie składniki. Na owoce wykładamy kruszonkę i bach do piekarnika.Piec ok. 30-40 minut w 170 stopniach (bez termoobiegu).
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz